miercuri, 19 ianuarie 2011

Viciu!?



"Rădăcinile adânci ale fumului, în vremea pe când era unul dintre mediatorii de bază dintre zei şi pământeni, s-au păstrat, în forme diferit camuflate, în primele impulsuri de-a testa ce se-ntâmplă dacă scoţi fum dintr-unul din „fructele oprite” ale meniului social, insinuându-se apoi în ritualurile zilnice ale fumătorilor deja convertiţi."

Eu cand spuneam ca fumez de placere, fara sa vad asta ca un viciu, tovarasii mei faceau caterinca. Bine, nu stiu cat de mult credeam si eu asta, ca deh omului ii mai place sa se si minta singur. E reconfortant sa vezi cum alti oameni poate mai cunoscuti, mai destepti, mai...asociaza fumatul cu un gest sublim, frumos folosind cuvinte de genu' "poezia fumatului", mai ales in timpurile astea cand nu se mai poarta sa umbli cu Marlboro dupa tine.

Primul meu fum e o adunatura istorisiri personale ale unor oameni mai mult sau mai putin cunoscuti in care se arata "inceputul unui moment (de cele mai multe ori) fondator al propriilor mitologii". Mare lucru nu prea pot spune despre carte, majoritatea semnatarilor habar n-am cine sunt (poate spre rusinea mea) dar stiti care e smecheria cu ea? Acum am un motiv in plus sa spun ca nu sunt dependent, poate ma mint poate nu dar cel putin pot sa ma justific.

Fumatul e o arta, o finete draga, fumul e materialul tau, te joci cu el il alungi, il atragi. il privesti cum ia forme ciudate meditand la nemurirea sufletului...eh pacatele lumii.

E ciudat cum asociez tot felul de amintiri, de trairi cu un cacat de tigare. Cand aveam vreo 14 ani am tras primu' fum, am sparlit un chistoc de carpati de la tataie si am fugit cu el sub dudu' din gradina, habar n-aveam cum dracu se fumeaza si tin minte ca am tras pana am picat in cur de la ameteala...Aia a fost o perioada faina din viata mea si chistocu ala ma face sa cred ca de acolo a inceput pentru ca alt reper n-am.Cu tovarasii din camin aveam ritualu' de dimineata, pipa si cafeaua, cum ne trezeam cum ne sunam....Cand impreuna cu fratii Lucifer si Ion puneam mana de la mana sa luam macar de-o posta acolo, ca ne sufla vantu prin portomoneeee si apoi mergeam in gara din Motru si o savuram....Cand eram in liceu si aprindeam si noi cate o tigare prin disco, habar n-aveam sa fumam dar poate poate impresionam vreo marmota mai slaba de inger, ceea ce nu prea se intampla....si multe altele

Anyway...cred de asta imi placea sa fumez...ciudat ca scriu monologu' asta la 2 saptamani de cand n-am mai pus gura pe pacat....

1 comentarii:

Anonim spunea...

cool!

Trimiteți un comentariu

 


Design by: Pocket